Special death care

Datum en tijd
16 jan. 2019 19:00 - 22:00
Wiebengacomplex B157

Maak tijdens dit gastcollege kennis met Special death care. Deze organisatie houdt zich onder andere bezig met het restaureren van ernstig verminkte dodelijke slachtoffers. Ook worden hulpverleners en nabestaanden begeleidt bij confrontatie/identificatie (denk bijvoorbeeld aan MH17), er wordt ook uitgelegd hoe defibrillators/pacemakers etc worden verwijderd en nog veel meer.

Uniek aan Special Death Care is dat behandelingen, schouw en restauraties plaats kunnen vinden in de eigen mobiele unit. Hierdoor is Special Death Care uitgebreid inzetbaar voor hulpverleners, justitie, uitvaartondernemers en nabestaanden. Tevens kan de Special Death Care mobiele unit gebruikt worden voor vervoer van een overledene. Denk hierbij ook aan het plotseling overlijden van een patiënt op bijvoorbeeld een huisartsenpraktijk, het overbrengen van een overledene naar een ziekenhuis voor obductie/ donatie of het internationaal vervoer van een overledene.

Deelnemers

Je moet ingelogd zijn om alle deelnemers te zien