Geschiedenis

Studievereniging Cura is opgericht op 18 april 2011 als studievereniging voor HBO-verpleegkunde studenten van de Hanzehogeschool. Nadat de oude studievereniging Epione is opgeheven heeft een groep studenten besloten om een nieuwe vereniging op te zetten.

De eerste besturen hebben zich vooral gericht op de naamsbekendheid binnen de Academie en het stimuleren van studenten om lid te worden van de vereniging door middel van borrels en (studiegerelateerde-) activiteiten.
Het bestuur van 2012-2013 heeft zich gericht op het duidelijk neerzetten van de vereniging op papier en bekendheid over de gehele Hanzehogeschool.

Cura is afgeleid van de naam van de Romeinse godin voor de zorg. In het logo is een bekend element uit de verpleegkunde verwerkt. Namelijk het Electrocardiogram (ECG), in de volksmond een hartfilmpje.